Oops, an error
Loading. Please wait.

King Kunta chords

version 1
version 1

Whole song

  • While the song is mostly driven by it's bassline, ... Show more

Interactive

142 views 48 this week
no commentswrite comment
1 2 3 4 5
3 more votes to show rating
add to favorites
×
Save as Personal and add changes to this tab that will be seen only by you. Learn more ›
×
You can save this tab as Personal to edit and correct it or add notes. All changes will be seen only by you. Learn more »
launch autoscroll
font size
0
reset
transpose
0
reset
display chords
guitar tuner
edit
Autoscroll
slow
fast
+/-
esc
set tempo
stop
About this tab version
While the song is mostly driven by it's bassline, this is the chord progression that the bassline is based around. Was this info helpful? Yes No
Strumming Is this strumming pattern correct? Yes No
107 bpm
1
&
2
&
3
&
4
&
Listen
[Produced by Sounwave; Additional production by Terrace Martin]

[Intro]
Em      F#m           G  Bm
I got a bone to pick
                 Em
I don't want you monkey-mouth motherfuckers
F#m                         G
Sittin' in my throne again
                       Bm
Ayy, ayy, nigga what's happenin'?
                               Em
K-Dot back in the hood, nigga!
    F#m          G             Bm        Em  F#m
I'm mad (He mad!), but I ain't stressin'
            G     Bm
True friends, one question

[Hook]
Em           F#m
Bitch, where you when I was walkin'?
G                           Bm
Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him
       G
(King) Kunta
          Bm                        Em
Black man taking no losses, oh yeah
             F#m
Bitch, where you when I was walkin'?
G                           Bm
Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him
G                        Bm
When you got the yamsâ(What's the yams?)

[Verse 1]
Em  F#m
    G                     Bm  Em F#m
The yam is the power that be
        G                                  Bm
You can smell it when I'm walkin' down the street
            Em              F#m
(Oh yes, we can, oh yes, we can)
          G    Bm Em     F#m                         G
I can dig rappin', but a rapper with a ghost writer?
              Bm                 Fm Gm
What the fuck happened? (Oh no!)
                   G# Cm Fm                        Gm
I swore I wouldn't tell, but most of y'all sharing bars
                        G#                Cm
Like you got the bottom bunk in a two-man cell
           Fm    Gm
(A two man cell)
                   G#                         Cm    Fm
Something's in the water (Something's in the water)
                     Gm
And if I gotta brown-nose for some gold
         G#                     Cm
Then I'd rather be a bum than a motherfuckin' baller

[Hook]
Em           F#m
Bitch, where you when I was walkin'?
G                           Bm
Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him
       G
(King) Kunta
          Bm                        Em
Black man taking no losses, oh yeah
             F#m
Bitch, where you when I was walkin'?
G                           Bm
Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him
G                        Bm
When you got the yamsâ(What's the yams?)

[Verse 2]
Fm Gm G#                          Cm    Fm Gm
The yam brought it out of Richard Pryor
      G#                        Cm    Fm Gm
Manipulated Bill Clinton with desires
G#     Cm            Fm
24/7, 365 days times two
                    Gm
I was contemplatin' gettin' on stage
        G#                          Cm
Just to go back to the hood, see my enemy, and say⦠(Oh yeah)

[Hook]
Em           F#m
Bitch, where you when I was walkin'?
G                           Bm
Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him
       G
(King) Kunta
          Bm                        Em
Black man taking no losses, oh yeah
             F#m
Bitch, where you when I was walkin'?
G                           Bm
Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him

[Verse 3]
N.C.
You goat-mouth mammyfucker
            Em                              F#m
I was gonna kill a couple rappers, but they did it to themselves
     G                           Bm
Everybody's suicidal, they ain't even need my help
     Em                       F#m
This shit is elementary, I'll probably go to jail
     G                          Bm
If I shoot at your identity and bounce to the left
        Em                    F#m
Stuck a flag in my city, everybody's screamin' "Compton!"
         G                               Bm
I should probably run for mayor when I'm done, to be honest
      Em                         F#m
And I put that on my mama and my baby boo too
N.C                                                     Em
Twenty million walkin' out the court buildin', woo woo!
         F#m                       G                     Bm
Ah yeah, fuck the judge, I made it past twenty-five, and there I was
         Em                          F#m
A little nappy-headed nigga with the world behind him
G                     Bm
Life ain't shit but a fat vagina
           Em                 F#m              G
Screamin' "Annie, are you okay? Annie, are you okay?"
     Bm
Limo tinted with the gold plates
Em                                 F#m
Straight from the bottom, this the belly of the beast
       G                        Bm
From a peasant to a prince to a motherfuckin' king

[Hook]
N.C.
Bitch, where was you when I was walkin'â(*POP*)

By the time you hear the next pop

The funk shall be within youâ(*POP*)

Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him
       G
(King) Kunta
          Bm                       Em
Black man taking no losses, oh yeah
                 F#m
Bitch, where was you when I was walkin'?
G                           Bm
Now I run the game, got the whole world talkin'
     Em
King Kunta
                F#m
Everybody wanna cut the legs off him

[Outro]
Em F#m G Bm
Em F#m G Bm
Em F#m

(Funk, funk, funk, funk, funk, funk)
            G    Bm  Em  F#m
We want the funk
            G    
We want the funk
          Bm                        Em         F#m
(Now if I give you the funk, you gon' take it)
            G
We want the funk
          Bm                          Em       F#m
(Now if I give you the funk, you gon' take it)
            G 
We want the funk
          Bm                        Em         F#m
(Now if I give you the funk, you gon' take it)
            G
We want the funk
        Bm              Em  F#m 
(Do you want the funk?)
            G
We want the funk
        Bm              Em  F#m
(Do you want the funk?)
            G
We want the funk
          Bm                          Em       F#m
(Now if I give you the funk, you gon' take it)
N.C.
We want the funk

[Poem]
N.C.
I remember you was conflicted, misusing your influence

            
            
Suggest correction
Creating personal tab
Creating personal tab
You can edit any tab online and save it as your Personal.

You can edit, replace or remove any tab part or add personal notes – all changes will be seen only by you.

Personal tabs can be accessed anytime from any device, even offline.
Learn more »
Give kudos to tab author, rate the tab!
1 2 3 4 5
comments
print report bad tab
guest
You may want to rate the tab now too:
select rating
Wanna post a correction for this tab? Suggest correction