Oops, an error
Loading. Please wait.

Smells Like Teen Spirit Tab

26,811 views 6 this week
13 commentsread comments
1 2 3 4 5
worth learning
x 12
add to favorites
launch autoscroll
font size
0
reset
how to read this tab
guitar tuner
Autoscroll
slow
fast
+/-
esc
set tempo
stop
Help us to improve Ultimate-Guitar.com Take our survey!
×
 Smells Like Teen Spirit

Please give comments and feedback.
Either post on this page or email
me at Noata@hotmail.com, thanks.

Go ahead and look at the lyrics at
the bottom of the page, go ahead 
and sing your ass off! I'm tired
of looking at shitty tabs on the net.
                                          
I think this is pretty damn accurate
I used labels on the lyrics so if you
are tone deaf you can still play along.

Note: If this doesn't sound like the 
recording, learn to read a tab. 'Cuz
this tab's got everything...all work
is done by me which is a shit load,
even the bloody lyrics!!!!!!!

Tab Legend:
x     - muted note
/ & \ - slide (up and down)
(#)   - non-essential note(don't have to play it)
~     - vibrato        \
b(#)  - bend            it's just used for the
                        high high notes in the chorus
                        which are mostly accidental(I think)
                        (they sounds different each time...)

Tuning:
Standard (EADGBE)

Dictionary for Lyrics(LOL):
mulatto: a child with a black and white parent
albino: a person whose skin is very white(pale)
libido: one's sexual desire
mosquito: an insect that drains blood(you should know this one...)

Tempo:
this one's for metronomes, about 80-90
you could get the rhythm easily so this
can be ignored

                                               Play along with drum beat.
Intro                                         /
|--------------------------------------------------------|
|--------------------------------------------------------|
|-------x-3-33------xxxx-6-66----------3-33--------------|
|-3-33-xx-3-33-6-66-xxxx-6-66-3-33-xxx-3-33-x6x6--6/-\---|
|-3-33-xx-1-11-6-66-xxxx-4-44-3-33-xxx-1-11-x6x6--6/-\---|
|-1-11-xx------4-44-xxxx------1-11-xxx------x4x4--4/-\---|
(clean)                                          \   
                                          about here when distor. goes on

(Every power chord is played with downstrokes and upstrokes, if you can't tell.)

then:     my shitty attempt at deciphering the high notes...
        /
|(--0---0--0--0---0---0--0--0)|
|(0-x0-00--x-x0-0-0--0x0---x0)|
|-x-xx-xxx-3-33-x-xx-xxx-6-66-|
|-3-33-xxx-3-33-6-66-xxx-6-66-|
|-3-33-xxx-1-11-6-66-xxx-4-44-| x3
|-1-11-xxx------4-44-xxx------|
(distorted)   \            /
               The high notes are accidental, I presume.
               Sound pretty cool though :).


Verse:
|------|
|---6~-|
|-5----| Every time the bass runs through
|------| the chorus(I suppose) Kurt does
|------| this. (clean, duh)
|------|

|-----------|
|--6-6-6-6--| (picked rapidly)
|-5-5-5-5-5-| etc...this is through the
|-----------| hello hello hello, how low part.
|-----------| (distorted, duh)
|-----------|

             all the () notes can be ignored
Chorus:      / 
|(--0---0---------0---0--0--0)|
|(0-x0-0x--x-x0-0-0--0x0---x0)|
|-x-xx-xxx-3-33-x-x--xxx-6-66-|
|-3-33-xxx-3-33-6-66-xxx-6-66-|
|-3-33-xxx-1-11-6-66-xxx-4-44-|
|-1-11-xxx------4-44-xxx------|


Hey! YAY!:
|-----------------|
|-----------------|
|-2-2-3-3-4-4b6~~-| Hey! Lol, it's distorted.
|-2-2-3-3-4-------| (sing hey on the bend)
|-0-0-1-1-2-------|
|-----------------|

|-----------------|
|-----------------|
|-2-2-3-3-7-7-6-2-| Goes after the Hey! part,
|-2-2-3-3-7-7-6-2-| Kurt does 2 Heys with this
|-0-0-1-1-5-5-4-0-| (distorted.)
|-----------------|  

Solo:
|-------------------------------------------------------------------|
|---4-6-------------------------------4-6---------------------------|
|-5-------4-4b6-4-2-----------------5-------4-4b6-4-2---------------|
|-------6-----------3-1-3-1-3b5-3-1-------6-----------3-1-3-1-3-3b5-|
|-------------------------------------------------------------------|
|-------------------------------------------------------------------|

|-------------------------------------------------------------------|
|-------------------------------------------------------------------|
|-------------------------------------------------------------------|
|-3-1---------------------------------------------------------------|
|-----6-5-6-5-6-5-6b(7)-5-6-5-6-5-6-5-6b(7)-5-6-5-6-5-6-5-6b(7)-5-6-|
|-------------------------------------------------------------------|

|---------------------------|
|---------------------------| Longass feedback fill.....
|---------------------------| Distortion was on throughout the solo
|---------------3~~~~~~~~~~-| however it was a different distortion 
|-5-6-5-6b7-6-5-------------| pedal, so good luck!
|---------------------------|

Lyrics:

Verse:
Load up on guns
Bring your friends
it's fun to lose
and to pretend
she's over bored
and self assured
oh no, I know a dirty word

hello hello hello how low
hello hello hello how low
hello hello hello how low
hello hello hello

Chorus:
with the lights out
it's less dangerous
here we are now
entertain us
I feel stupid
and contagious
here we are now
entertain us
a mulatto, an albino
a misquito my libido
yeah!

Hey! YAY!:
hey
hey

Verse:
I'm worst at what
I do best
and for this gift
I feel blessed
a little group
has always been
and always will
until the end

hello hello hello how low
hello hello hello how low
hello hello hello how low
hello hello hello

Chorus:
with the lights out
it's less dangerous
here we are now
entertain us
I feel stupid
and contagious
here we are now
entertain us
a mulatto, an albino
a misquito my libido
yeah!

Hey! YAY!:
yay
yay

Verse:
and I forget
just why I taste
oh yeah I guess it makes me smile
I found it hard
it's hard to find
oh well whatever nevermind

hello hello hello how low
hello hello hello how low
hello hello hello how low
hello hello hello

Chorus:
with the lights out
it's less dangerous
here we are now
entertain us
I feel stupid
and contagious
here we are now
entertain us
a mulatto, an albino
a misquito my libido
a denial
a denial
a denial
a denial
a denial
a denial
a denial
a denial
a denial
Suggest correction new What's this?
You can suggest a correction to this tab. Community and Mods will review your correction and vote to approve or reject it.
comments
print report bad tab
13 comments total. Showing first comments.
0 reply
Mike_rocka_boy 210 wrote on September 7 2005, 12:00 am

good tab, but not perfect

0 reply
ALFRED123456789 257 wrote on October 1 2005, 05:30 pm

I GIVE IT 2 STARS

0 reply
guitarmonkey4 504 wrote on December 11 2005, 11:55 am

Solo = bleccchh.

guest
You may want to rate the tab now too:
select rating
Please do not post tabs as comments. Select "correction" instead!